English
آرشیو مطالب
تماس با ما
درباره ما
پيوندها
جستجو
جستجوی پيشرفته
27 اردیبهشت 1346
پسلرزههای تصمیم آخرین نخستوزیر
گامی دیگر در مسیر تحدید قدرت روحانیت
25 اردیبهشت 1346
مسجدی که افتتاحش با جنجال مصدقیها همراه شد
24 اردیبهشت 1346
فروش تسلیحات تا چه اندازه و در چه چهارچوبی؟
«چالشهای تاریخی» معرفی و بررسی میشود
23 اردیبهشت 1346
فقط 250 مصاحبه از مصاحبههای انجامشده در کتاب آمده است
Toggle navigation
صفحه نخست
نمايشگاه
نمایشگاه عکس
نمایشگاه سند
مقالات
روزشمار
رجال
یادداشت
گفتوگو
اخبار
همایش و نشست
نکتهها و اشارهها
نشریات الکترونیک
بهارستان
نشریه ایام
فیلم و صوت
کتابخانه
انتشارات
درباره ما
تماس با ما
جستجو
آرشيو برچسب: راه آهن
نمایش خبر در روز :
همه
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه :
همه ماه ها
فروردين
ارديبهشت
خرداد
تير
مرداد
شهريور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
سال :
همه سال ها
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
نوع مطلب :
همه انواع مطالب
خبر
ویدیو
گزارش تصويری
صوت
گزارش
گفتگو
مقاله
یادداشت
بخش :
همه بخشها
نمايشگاه
نمایشگاه عکس
نمایشگاه سند
مقالات
روزشمار
رجال
یادداشت
گفتوگو
اخبار
همایش و نشست
نکتهها و اشارهها
نشریات الکترونیک
بهارستان
نشریه ایام
فیلم و صوت
کتابخانه
انتشارات
۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
به بهانه انعقاد قرارداد با بارون جولیوس دو رویتر؛
رویتر؛ نگاه برونزا به نوسازی
امتیاز رویتر نمونهای از نگاه نوسازی برونمحور است. در مفاد این امتیاز بیشتر بر ابعاد ظاهری پیشرفت و نوسازی تمدن غرب تکیه شده بود و نگاه فرهنگی و فکری به پیشرفت غرب در آن جایی نداشت، اما این تمام ماجرا نبود و امتیاز رویتر ابعاد دیگری نیز داشت
۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
به مناسبت تصویب ساخت راه آهن سراسری ایران؛
به نام ایران، به کام دشمن
با وخیمتر شدن اوضاع، چرچیل دریافت که نمیتوان تنها با نصف ظرفیت راه آهن ایران که بهدست انگلیسیها اداره میشد کار کرد. بنابراین «پیشنهاد آمریکاییان را مبنی بر اینکه اداره راه آهن ایران را در دست بگیرند پذیرفت. ارتش آمریکا برای بهتر کردن برنامه کمک به شوروی در سال 1942 "فرماندهی خلیج فارس" را تاسیس کرد و بهسرعت 30000 سرباز و افسر لجستیکی خود را ...
۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
رویکرد اقتصادی رضاخان و ماجرای تأسیس راهآهن شمال ـ جنوب
محمدعلی مجد (فطنالسلطنه) که در زمان صدارت مرحوم حسن مستوفیالممالک معروف به آقا، منشی او شده بود، یعنی تازه از مدرسه سیاسی فارغالتحصیل شده و چون دارای خط خوب بود در کابینه رئیسالوزرا، به سمت نویسنده احکام و ابلاغات استخدام شده بود، او از آن موقع که قبل از روی کار آمدن رضاشاه بود با مرحوم مستوفیالممالک رابطه یافته با او محرمیت یافته بود تا موقعی ...
۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
به مناسبت تصویب قانون راهآهن سراسری؛
راهآهن سراسری؛ نماد یا نیاز
در هنگام طرح مسیر راهآهن سراسری ایران هفت شهر مهم کشور از لحاظ جمعیت و ارزش اقتصادی غیر از پایتخت عبارت بودند از تبریز، اصفهان، مشهد، همدان، رشت، شیراز و کرمانشاه و مسیری که برای راهآهن سراسری ایران انتخابشده بود، هیچیک از این شهرهای مهم را به یکدیگر متصل نمیکرد.
۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
دردسرهای ریلگذاری قدرتهای بیگانه برای راهآهن ایران
چرا ایران در دوره قاجار صاحب راه آهن نشد؟
شیل سفیر انگلیس در ایران عصر قاجار معتقد بود احداث راه آهن در بلندمدت رشد اقتصادی و اجتماعی ایران را به دنبال دارد که این مساله در آن شرایط با سیاستهای استعمار گرانه انگلستان در تضاد بود و در تسلط رو به افزایش انگلستان بر جنوب ایران و هندوستان خلل جدی وارد میکرد.
۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
به مناسبت آغاز احداث راهآهن سراسری(1306)
چرا مصدق با ساخت راهآهن مخالف بود؟
مهدیقلی هدایت در کتاب «خاطرات و مخاطرات» خود درباره طرح احداث خط آهن مینویسد: «اول اسفند 1305 من پیشنهاد راهآهن را به مجلس بردم. اما، محمد مصدقاز در مخالفت برآمد و مدعی شد که در عوض باید کارخانه قندسازی دایر کرد. وی بر این عقیده بود که راهآهن منافع مادی مستقیم ندارد.»
صفحه قبل
|
صفحه بعد
آخرین عناوین
پربيننده ترين
27 اردیبهشت 1346
پسلرزههای تصمیم آخرین نخستوزیر
گامی دیگر در مسیر تحدید قدرت روحانیت
25 اردیبهشت 1346
مسجدی که افتتاحش با جنجال مصدقیها همراه شد
24 اردیبهشت 1346
فروش تسلیحات تا چه اندازه و در چه چهارچوبی؟
«چالشهای تاریخی» معرفی و بررسی میشود
23 اردیبهشت 1346
فقط 250 مصاحبه از مصاحبههای انجامشده در کتاب آمده است
کوه یخ حضور رژیم صهیونیستی در قفقاز
24 اردیبهشت 1346
23 اردیبهشت 1346
25 اردیبهشت 1346
27 اردیبهشت 1346